Confiteor | Ζάουμε Καμπρέ

The Broken Column (1944) | Frida Kahlo

Η αυτοπροσωπογραφία ήταν το έργο που της στοίχισε περισσότερο, κλεισμένη στο εργαστήριό της και χωρίς μάρτυρες, γιατί ντρεπόταν να τη βλέπουν να κοιτάζεται στον καθρέφτη,να παρατηρεί τον εαυτό της στο χαρτί και να δουλεύει τις λεπτομέρειες, για παράδειγμα, την ανεπαίσθητη πτυχή στις γωνίες των χειλιών ή τις μικρές απογοητεύσεις που κούρνιαζαν στις ρυτίδες. Και οι λεπτές ζάρες στα μάτια που σε κάνουν τόσο Σάρα. Κι όλα εκείνα τα μικροσκοπικά σημάδια που δεν μπορώ να τα περιγράψω αλλά μετατρέπουν ένα πρόσωπο, σαν να ήταν βιολί, σε τοπίο όπου αντανακλάται το μακρύ ταξίδι του χειμώνα με κάθε λεπτομέρεια και με όλη του την αυθάδεια, Θεέ μου. Σαν τον αμείλικτο ταχογράφο που καταγράφει τα επεισόδια της ζωής του φορτηγατζή, το πρόσωπό σου χαρτογραφεί τα δάκρυά μας, τα δάκρυά σου δίχως εμένα, την ακριβή αιτία των οποίων αγνοώ · τα δάκρυα για την τραγωδία της οικογένειάς σου και των δικών σου. Και κάποιες χαρές, που άρχιζαν να διακρίνονται στη λάμψη των ματιών σου και φώτιζαν το υπέροχο πρόσωπο που έχω μπροστά μου ενώ σου γράφω τούτο το μεγάλο γράμμα, το οποίο έπρεπε να είναι δυο-τρεις σελίδες μόνο.

– Confiteor, Ζάουμε Καμπρέ

Προς Συζήτηση...

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.